29 martie 2012

Din insemnarile unui ... pagubit BCR

Din insemnarile unui ... pagubit BCR

Eugen este unul dintre cei 362 de reclamanti din dosarul 51316/3/2010 (G1) impotriva Bancii Comerciale Romane S.A. (BCR), coordonat de domnul avocat Gheorghe Piperea. Iata povestea sa:


*****

In anul 2007 am mers la BCR pentru a lua un credit de nevoi personale in LEI:

- mi-au spus ca se acorda foarte usor 
- mi-au spus ca au cea mai mica dobanda (12.3%/an nu era chiar o dobanda mica)
- mi-au spus ca au cea mai mica marja fixa de dobanda (2 puncte procentuale)
- mi-au spus ca au cele mai mici comisioane (n-au spus nimic de comisionul de urmarire riscuri)
- mi-au spus ca pe parcursul derularii contractului, "dobanda de referinta revizuibila semestrial, care se afiseaza la sediile BCR" mai si scade

In timp mi-am dat seama ca totul a fost o MARE MINCIUNA si o INDUCERE IN EROARE.


Ce contine de fapt contractul de credit:


 - contractul de credit este plin de clauze abuzive, introduse impotriva legii, neobservabile chiar si de un consumator avizat
 - in loc de "dobanda de referinta revizuibila semestrial", BCR imi percepe o dobanda interna denumita "dobanda de referinta administrata"
 - la momentul OUG 50/2010 au modificat formula dobanzii din contract, practic au marit marja fixa de dobanda de la 2 p.p.  la – ATENTIE – 11.03 p.p.
 - comisionul de urmarire riscuri (ilegal conform OUG 50/2010) a fost inclus in cel de administrare, astfel valoarea comisionului de administrare de la 7.5 lei cum era prevazut in contract, a ajuns 42.00 lei

BCR modifica contractul initial cand si cum doreste. Dobanda variabila nu a scazut niciodata. A crescut foarte mult, desi indicele ROBOR a scazut cu aproape 5 p.p. Toate acestea fara acordul meu, fara acte aditionale semnate de parti. Si cand te gandesti ca tipul acesta de contract a fost aprobat de BNR ... 

Va invit sa vedeti povestea contractului meu in clipul de mai jos:

3 comentarii:

Anonim spunea...

sunt de acord cu tine in astfel de situatie sunt si eu

Anonim spunea...

aveti perfecta dreptate, si noi vrem sa dam banca in judecata, dar nu stim cum sa procedam.Am si eu doua credite la BCR si platesc de 4 ani aceste doua comisioane, daca poate cineva sa ne ajute astept raspuns .Multumesc

Anonim spunea...

In atentia dvs :
Nr. unic (nr. format vechi) : 7970/301/2014
Data inregistrarii 05.02.2014
Data ultimei modificari: 11.04.2014
Sectie: Judecatoria sect 3
Materie: Litigii cu profesioniştii
Obiect: obligatia de a face
Stadiu procesual: Fond

Părţi
Nume Calitate parte
COMISARIATUL REGIONAL PENTRU PROTECTIA CONSUMATORILOR REGIONALA BUCURESTI ILFOV Reclamant
BANCA COMERCIALA ROMANA SA Pârât

Şedinţe
10.04.2014
Ora estimata: 08:30
Complet: C 11 Civil
Tip solutie: Admite in parte cererea
Solutia pe scurt: Respinge exceptia prescriptiei dreptului de a aplica sanctiunea ca neintemeiata Admite in parte sesizarea Constată caracterul abuziv al clauzelor cuprinse in art.9 lit. c si art.9 lit f din contractul de credit bancar nr. 404/03.09.2007 încheiat cu consumatorul Vihacencu Daniel, al clauzei cuprinse in art. 9 lit. e din contractul de credit bancar nr. 173/25.07.2008 incheiat cu consumatorul Sirbu Gheorghe, al clauzei cuprinse in art.9 lit a din contractul de credit bancar nr.2008682593/2008 incheiat cu consumatorul Radulescu Constantin, al clauzelor cuprinse in art.9 lit. c si art.9 lit f din contractul de credit bancar nr. 200847274/18.02.2008 încheiat cu consumatorul Miclea Bogdan. Anuleaza in parte procesul verbal de contraventie seria ANPC nr.0604480/1295/13.06.2013 pentru sesizarea privind clauzele avand ca obiect dobanda. Aplica intimatei sanctiunea amenzii contraventionale in cuantum de 1000 lei. Obliga parata sa elimine din contractele mentionate clauzele abuzive. Cu apel în termen de 30 zile de la comunicare, depus la Judecatoria sectorului 3. Pronunţată în şedinţă publică azi, 10.04.2014.
Document: Hotarâre 4965/2014 10.04.2014

03.04.2014
Ora estimata: 08:30
Complet: C 11 Civil
Tip solutie: Amână cauza
Solutia pe scurt: Amana pronunţarea la 10.04.2014.
Document: Încheiere - Amânare iniţială a pronunţării 03.04.2014