14 septembrie 2010

BCR si Volksbank vor redenumi comisionul de risc in comision de administrare

BCR si Volksbank vor redenumi comisionul de risc in comision de administrare

Chiar daca mai sunt 4 zile pana cand bancile trebuie sa clarifice modul in care vor modifica contractele de credit, negocierile nu au adus ajustarile dorite de clienti. Nici BCR si nici Volksbank nu doresc sa renunte la politica de a transforma comisionul de risc in comision de administrare, pentru a-l putea percepe in continuare clientilor.

Conform OUG 50/2010 bancile nu mai pot percepe alte comisioane in afara de 6 tipuri clar specificate in actul normativ. Lista agreata de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) include comisionul de administrare/gestiune credit, dar il exclude pe cel de risc.

Printre cele mai mari institutii de credit care au inclus in structura de costuri la credite si acest comision de risc se numara BCR si Volksbank.

13 septembrie 2010

Avocatii sfatuiesc clientii cu credite sa fie foarte atenti cu actele aditionale

Avocatii sfatuiesc clientii cu credite sa fie foarte atenti cu actele aditionale

Avocatii care si-au asumat public sustinerea cauzei clientilor cu credite in derulare si si-au aratat disponibilitatea de a-i reprezenta in instanta au pus la punct mai multe sfaturi pentru acestia. Lor li se alatura si senatorul Urban, iar indemnul principal este: nu semnati actele aditionale automat in forma propusa de banca!

A mai ramas o saptamana pana cand bancile trebuie sa se asigure ca toate contractele de credit in derulare sunt conforme cu prevederile OUG 50/2010. Clientii trebuie sa stie ca ignorarea actului aditional nu este o strategie buna, pentru ca in acest caz se va considera ca actul aditional a fost acceptat tacit, avand in vedere prevederea expresa in acest sens existenta in ordonanta de urgenta.

ANPC identifica o groaza de clauze ilegale in contractele de credit

ANPC identifica o groaza de clauze ilegale in contractele de credit

Inspectorii ANPC au realizat un control la unitatile din provincie ale bancilor, pentru a verifica daca se respecta prevederile legale la incheierea contractelor de credit de consum. In total, au fost acordate amenzi de 1,3 milioane lei iar bancile sunt obligate sa reformuleze in cel mult 15 zile clauzele considerate neconforme cu legea.

Controlul a vizat 255 de puncte de lucru ale societatilor bancare din toate judetele, cu exceptia municipiului Bucuresti, iar inspectorii au verificat atat clauzele din contractele de credit propuse clientilor, dar si daca acestia primesc de la functionarii bancilor toate informatiile precontractuale necesare.

Pentru abaterile constatate, s-au aplicat 73 de amenzi in valoare de 1,3 milioane lei si 74 avertismente. De asemenea, s-a dispus modificarea respectivelor clauze contractuale in cel mult 15 zile.

Sfaturi pentru consumatori la semnarea actelor aditionale de modificare a contractelor de credit

Sfaturi pentru consumatori la semnarea actelor aditionale de modificare a contractelor de credit

In aceasta perioada creditorii emit consumatorilor care au credite acte aditionale de modificare a contractelor in conformitate cu prevederile OUG 50/2010.

Ce modificari trebuie sa cuprinda actul aditional?

Principalele modificari sunt cele legate de formula de calcul a ratei dobanzii variabile si de comisioane.

In contractele de credit cu dobanda variabila, dobanda va fi raportata la un indice de referinta variabil (ROBOR, EURIBOR, LIBOR, rata dobanzii de referinta a BNR functie de moneda creditului) si o marja fixa a bancii care nu va putea fi majorata pe toata durata derularii contractului, putand fi insa redusa. Creditorul nu are voie sa schimbe tipul de dobanda (din variabila in fixa sau invers) si nici sa majoreze rata dobanzii.

08 septembrie 2010

Bancherii, ANPC si clientii continua contrele legate de contractele de credit

Bancherii, ANPC si clientii continua contrele legate de contractele de credit

Dupa mai bine de doua luni si jumatate de la intrarea in vigoare a ordonantei privind creditele pentru consumatori, discutiile dintre bancheri si reprezentantii protectiei consumatorului continua. Bancherii sustin ca ordonanta este neclara si cer ca ANPC sa aduca clarificari asupra acesteia, cu ocazia dezbaterii ordonantei in Camera Deputatilor.

03 septembrie 2010

Si clientii BCR vor sa demareze un proces colectiv impotriva bancii

Si clientii BCR vor sa demareze un proces colectiv impotriva bancii

Dupa ce clientii Volksbank, nemultumiti de modul in care banca a interpretat anumite clauze din contract, s-au grupat pentru a da banca in judecata, acum a venit randul BCR sa fie luata in vizor. Sprijiniti tot de avocatul Gheorghe Piperea, peste 300 de clienti ai BCR doresc sa mearga impreuna intr-un proces colectiv impotriva bancii.

Ieri, la clubul Uniter a avut prima intalnire oficiala a clientilor BCR nemultumiti de modul in care banca aplica prevederile contractelor de credit si de modul in care vrea sa le modifice.

La intalnire a participat si avocatul Gheorghe Piperea, care si-a aratat disponibilitatea de a sustine cauza clientilor pe tot parcursul procedurii de solicitare a unor clauze contractuale mai avantajoase, incepand cu medierea amiabila si pana la proces, in cazul in care acest lucru se dovedeste necesar.

“Mandatul meu pentru aceasta cauza implica toate etapele, in toate instantele. Eu sper insa sa castigam din prima”, a precizat Piperea.